בדיקת בדק בית

0
1239
בדיקת בדק בית

אין בדיקה חשובה יותר מאשר זאת המכונה בדק בית במסגרת של הליך לרכישת דירה או נכס. רק עריכת בדיקה רצינית יכולה לחשוף בפני הקונים הפוטנציאליים את המצב האמיתי והעדכני של הנכס שבו הם מתעניינים. באמצעות שכירת שירות של מהנדס בנין ושמאי רכוש ניתן לקבל תמונה מקיפה ומלאה לגבי הנכס.

בעלי המקצוע הנ"ל הם הגורמים שביכולתם לזהות כל מיני ליקויים שסמויים מן העין. באמצעות יכול ההבחנה המקצועית ובסיוע של מכשור מתקדם, בדיקה כזאת יכולה לזהות בעיות בצנרת שנמצאת במעמקי הקיר או בתוככי הרצפה.

בכוחה של בדיקת בדק בית לשנות לחלוטין את יחסי הכוחות שבין הרוכשים והמוכרים.

זהו הגבול האחרון שמפריד בין המשך ביצוע העסקה או ביטולה כתוצאה מהממצאים השונים. ללא ביצוע הבדיקה לעולם אין לדעת אלו הפתעות מצפות לנו בנכס המיועד.

בדיקה שחייבים לבצע

חשוב מאוד להיות מודעים לחשיבות של ביצוע בדיקה לפני כל הליך של קניית נכס. לא משנה כמה עולה הנכס, אין לבצע את העסקה לפני שמבצעים בדק בית עבורו. ב-99 אחוז מהמקרים, לאחר שמבצעים בדיקה לנכס נתון, עולים ומתגלים כל מני ליקויי בניה שמחייבים תיקון לפני הרכישה או מתן הנחה בשווי עלות התיקון. בדק הבית גם מעניק לרוכשים אחריות מטעם מבצע הבדיקה לכל ליקוי שיתגלה בהמשך.

רכישת דירה או בית ללא ביצוע של בדיקה מקדימה, משמעותו רכישת דירה בשק. כלומר, הסכמה שבשתיקה כי כל ליקוי שיתגלה אז התיקון שלו ימומן בידי הרוכשים.

יש לבצע בדיקה מקיפה

הרעיון שבבסיס קיום בדיקת דירה לפני מסירה של הנכס הינו ליישר קו. כלומר, בעקבות אותה בדיקה מתקבלת תמונת מצב מלאה ומדויקת לגבי מצב הנכס כך שיש הסכמה מלאה בין הרוכשים לבין המוכרים לגבי מה עומד על הפרק. אמנם זה טבעי שהמוכרים ינסו להמעיט בערך הליקויים השונים שיעלו בעקבות אותה בדיקה, אבל הבדיקה למעשה מכמתת את העלות בצורה הכי מדויקת שניתן.

לאחר שמסתיימת אותה בדיקה/ ביקורת מבנים ניתן לסכם על מחיר הגון והוגן עבור הנכס שישקף את חומרת הליקויים ועלות תיקונם. במידה והמוכר בוחר לבצע את התיקונים הנדרשים בעקבות אותו הליך, יש לפקח על איכות הביצוע של אותם תיקונים. כמובן שניתן לחלוק על קביעתו של מבצע הבדיקה, אבל ברוב המקרים ההבחנות מדויקות, כנות ובלתי תלויות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here