איתור נזילות בבית או בעסק

0
2504
איתור נזילות בבית או בעסק

איתור נזילות הוא אחד התחומים שבהם נדרשת התערבות של בעל מקצוע על מנת לבצע את המלאכה בצורה הטובה והיעילה ביותר. בניגוד לליקויי בנייה אחרים, במקרה של איתור נזילות נדרשים אמצעים מתקדמים על מנת לבצע את המלאכה. לצורך ביצוע של איתורי נזילות נדרשים אמצעי ראיה תרמיים שמאפשרים לראות מעבר לקירות. בעבר הלא רחוק כל כך עוד היה נהוג שלבור קירות לצורך התחקות אחר מקורות הנזילה. כיום האיתור נעשה בצורה מתקדמת כך שניתן לאתר את מקור הנזילה ללא כל צורך בשבירת קיר כלשהו. השבירה נעשית בצורה נקודתית לאחר השלמת השלב הראשוני של האיתור. לעיתים רחוקות, כאשר הצנרת ישנה יחסית ונכנסת אל עומק הקיר, אז כבר אין מנוס מלשבור קירות לצורך הביצוע של איתור נזילות ושיקום מקטע המערכת הפגום. האיתור של הנזילה הינו שלב אחד מתוך שניים. לאחר האיתור ישנו צורך בשיקום שגם אליו צריך להיערך. הזנחת הטיפול בשיקום תגרום למצב ללכת להחמיר עד למצב של פיצוץ בצנרת והשבתת המערכת כולה כך שלא יהיה מנוס מביצוע התיקון בידי גורם מקצועי.

מבצעים של איתור נזילות

כחלק מהמאמץ הלאומי לחיסכון במים, מתבצעים מבצעים נרחבים של איתור נזילות בכל רחבי הארץ. אחד הגילויים המעניינים בעקבות אותם מבצעים הינו מספרם של "גנבי המים". כלומר, במקומות רבים, בעיקר היכן שיש תשתית ישנה ורעוה, בעקבות המבצע התגלו חיבורים לא חוקיים לצנרת המים הראשית לטובת כל מיני גורמים שלמעשה נהנים מן המים אבל לא משלמים על השירות. כך שבמקביל למבצע החשוב יש גם מאמץ לשים את היד על עברייני מים. הלכה למעשה, איתור נזילות משרת מטרה חשובה לא פחות של מניעת גניבת מים ושיפור הגבייה עבורם.

איתור נזילות בתשתית ישנה

ככל שהתשתית של המבנה ישנה יותר, כך המתלה של איתור נזילות הופכת מורכבת יותר. גם במקרה שאכן יש מצב של נזילות בפועל, כל נגיעה בקיר ובצנרת באזור שמיועד לשיקום יכולה לגרום לשיתוק של כל המערכת. לכן גם אם אתם מבצעים את איתור נזילה בעצמכם, את הטיפול בפועל בשיקום המערכת הפגומה תשאירו לבעלי המקצוע. כך גם תהיה לכם אחריות על העבודה וגם תימנעו מהתמודדות מחודשת עם נזילות בגלל שהתיקון לא יהיה תקין. חשוב לזכור כי איתור נזילות במצלמה טרמית למעשה חוסך לכם הוצאות מיותרות שבמצטבר מכסה את עלות התהליך ואפילו מגדיל את ההכנסה בלא מעט כסף.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here