כך תצבעו את הדירה בעצמכם כמו מקצוענים

0
1642
כך תצבעו את הדירה בעצמכם כמו מקצוענים
מקור FREEPIK

מתכננים לצבוע את הדירה בעצמכם? אנחנו תמיד ממליצים לתת לבעל מקצוע לעשות את העבודה מכיוון שחוסר ניסיון וידע עלול לגרום ליותר נזק מתועלת.

אבל אם אתם עדיין מעוניינים לעשות זאת בעצמכם, ישנם מספר דברים חשובים שעליכם לדעת על מנת לחסוך לעצמכם זמן וכסף. 

לפני תחילת העבודה

קודם כל, נדאג לכסות את כל הרהיטים הנמצאים בדירה ולמרכזם במרכז הדירה על מנת לפנות מקום לעבודה וכמובן, על מנת לדאוג שלא ללכלך אותם. מלבד הרהיטים, חשוב גם לשמור על השקעים בקירות, המשקופים, החלונות, ואת בתי המנורה במידה ואנחנו רוצים גם לצבוע את התקרה.

איך נעשה זאת?

את כיסוי הרהיטים ניתן לעשות על יד פריסת יריעות בד עמידות, קרטונים או נילונים למיניהם. את השקעים והשאר – נדביק סרט מסקנטייפ מסביב.

תיקוני שפכטל

לפני תחילת הצביעה נדאג לטפל בקילופים ופגמים בקיר על יד קילוף קירות רופפים ומריחת חומר שפכטל עליהם.

בחירת גוון הצבע

ישנם עשרות אלפי גוונים שבהם נוכל לצבוע את הבית שלנו אך רוב האנשים בוחרים בצבע לבן או שמנת. הצבעים הלא סטנדרטים (כמו כחול, אדום או ירוק) דומיננטיים מדי ולכן נהוג לצבוע רק קיר אחד בצבע שכזה (קיר מרכזי בסלון לדוגמא).

טיפ! תמיד שמרו את מספר הצבע שבחרתם על מנת שתוכלו לחדש את הבית בקלות כדי שתרצו לצבוע אותו שוב. במידה ואיבדתם את הגוון הקיים תצטרכו לצבוע את הקיר יותר פעמים מהרגיל על מנת שהגוון החדש "יתפס על הקיר".

שכבת יסוד

חשוב תמיד לצבוע כל קיר בשכבת יסוד ראשונית על שתהווה בסיס לצבע העיקרי אותו אנחנו רוצים על הקיר. 

כמות הצבע

התייעצו עם המוכר בחנות שבה תקנו את חומר הצביעה – תגידו לנו מה גודל הדירה שלכם, גובה הקירות ומספר החדרים. כמו כן, ציינו בשבילו האם אתם מעוניינים גם לצבוע את התקרה או הדלתות והמשקופים.

זכרו שתמיד עדיף שיישאר צבע לאחר סיום העבודה מאשר שיהיה חסר. חוסר צבע בקיר ניכר לעין ומהצד השני – חומר צבע שלא נוצל יכול להישאר שנים רבות בדלי הצבע מבלי שישתמשו בו כל עוד נדאג לסגור את הדלי כמו שצריך.

הצביעה

הגענו לחלק העיקרי – הליך הצביעה. לצביעת הקירות תמיד מומלץ להשתמש ברולר צביעה. 

טיפ! כל צבעי, וגם אם הוא צבעי זול, תמיד ישתמש ברולר איכותי ולכן אנחנו ממליצים להשקיע כסף בכלי הצביעה שתשתמשו ויוכלו לשמש אותכם לעוד שנים רבות אם תשמרו עליהם כמו שצריך.

למרות שאנחנו משתמשים ברולר צביעה, נצטרך מברשת צביעה לחיתוכים בפינות, בתקרות, או של שקעי חשמל.

סיום העבודה

סיימתם לצבוע את הדירה? הורידו את הכיסויים מהרהיטים, את סרט המסקנטייפ מהשקעים, ודאגו לפתוח את החלונות כדי להדיף את ריח הצבע ועל מנת שהצבע יתייבש במהירות.

המדריך נכתב על ידי צבעי של סופר צבע

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here