בדיקת דירה יד שנייה – כך רוכשים דירה בחוכמה

0
1277
קרדיט: פורטל שיפוצים

הרבה מאוד זוגות, משפחות, חוסכים כסף במשך תקופה ארוכה מתוך כוונה לעבור דירה. הרבה פעמים, בין אם זה מטעמי עלויות ובין אם זה מטעמים של היצע, אזי שהם בוחרים לעבור לדירות יד שנייה. כלומר דירות משומשות.

יש בכך היגיון רב, שכן קיימות הרבה יותר דירות יד שנייה בשוק, מנעד המחירים שלהן הוא הרבה יותר רחב ונוח, והרבה פעמים זוגות ומשפחות, מחליטות לרכוש דירות מסוג זה, מתוך הבנה שמדובר בשלב ראשון. הם רוכשים דירה יד שנייה, וכעבור מספר שנים, כאשר נוצרת להם הזדמנות כלכלית, הם מוכרים אותה וקונים במקומה דירה חדשה לגמרי.

על מנת שתהליך הרכישה יהיה חכם וההשקעה תהיה משתלמת, לא מספיק רק לקנות דירה יד שנייה שעונה על הצרכים מבחינת שטח ומספר חדרים או דירה שנמצאת באזור איכותי, אלא יש לוודא שהדירה אכן מתאימה למגורים ועונה על כל הדרישות בהיבטים בטיחותיים ואחרים. לשם כך מזמינים שירות בדיקת דירה.

מה זה שירות בדיקת דירה?

שירות בדיקת דירה יד שנייה הוא מתבקש, שכן זו הדרך שלנו להבטיח שאנחנו אכן מבצעים השקעה משתלמת, אנחנו אכן מבצעים השקעה כלכלית נכונה ולא מבזבזים את כל חסכונותינו על דירה שיש בה בלאי ופגמים אשר יחייבו תהליך שיפוץ ותיקון ארוך ואולי אפילו זה לא אפשרי.

בדיקת דירה יד שנייה נעשית על ידי אנשי מקצוע, שמטרתם לוודא שאכן המבנה אותו רכשנו ואליו אנחנו מתכוונים להיכנס, עונה על כל הדרישות והמאפיינים החיוניים למגורים בצורה בטוחה. אך מעבר לזה, המטרה שלהם לוודא שקיבלנו מידע אמין והמוכר לא מכר לנו "חתול בשק", כלומר דירה שאיננה עומדת בדרישות ובתנאים כפי שאנחנו הצגנו אותם בפניו או שהוא תיאר לנו אותם לפני שהחלטנו על ביצוע העסקה.

לפני שנסביר מה בדיוק כוללת הבדיקה, חשוב לציין, תהליך רכישת דירה יד שנייה הוא מאוד מורכב, כולל אנשי מקצוע שונים שעמלים על ביצוע העסקה באופן כזה שלא יהיו בה חוריםa או אפשרויות לטעויות. אנחנו מצידנו צריכים לדאוג שגורם מקצועי בתחום הבנייה, ילווה אותנו בשביל לוודא שאכן זו עסקה משתלמת. אותו גורם שמתמחה בשירות בדק בית, הוא האיש בשבילנו.

מה כוללת בדיקת דירה יד שנייה?

מטרת הבדיקה היא לוודא שהדירה אכן עומדת בכל התקנים, אין בה ליקוי בנייה ואין בה שום דבר שעלול לגרום לכך שלא יהיה ניתן לאכלס אותה, או שבמקרה של רעידת אדמה או אסון אחר, אנחנו נמצא את עצמנו בבעיה בטיחותית.

מעבר לכך, מטרת הבדיקה היא לוודא שאכן כל מה שנאמר לנו אודות הדירה הוא נכון, בין אם זה מבחינת תשתיות ובין אם זה מבחינת מערכות פנימיות כאלה ואחרות. כל דבר צריך להיות תואם לסיכום בינינו לבין בעל הדירה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here