פיקוח על הבנייה – שווה כל שקל

0
1767
פיקוח על הבנייה - שווה כל שקל

תהליך של בניית בית מהיסוד יכול להיות תהליך מאוד מתיש מבחינה נפשית. אתם מתרגשים ומצפים לטוב ביותר אבל מי באמת משגיח על הליך הבנייה? מי מבטיח לכם שבאמת הכל יתקתק כמו שצריך? כדי להפחית את מדד הלחץ, כדאי שנסתייע במפקח בנייה שנוכל לסמוך עליו בעיניים עצומות ושנהיה בטוחים שאנו מפקידים את הנכס שלנו בידיים נאמנות ובטוחות. 

מפקח בנייה פרטי יוכל ללוות את תהליך הבנייה מהיסודות ועד לתוצר הסופי. את מלוא כובד האחריות אנחנו מעבירים אליו וכך ניתנת לנו האפשרות לעבור את התקופה הלחוצה גם כך, באופן רגוע וללא מתחים.

מדוע צריך פיקוח על הבנייה?

המטרה לשמה רצוי להיעזר בפיקוח על הבנייה היא כדי לדעת בוודאות שנקבל את התוצר הסופי אותו ביקשנו, בזמן אותו הבטיחו לנו אותו ושנוכל להיכנס אליו בראש שקט ובלי שנבזבז יותר מידי אנרגיה על כל הסידורים, הטפסים והניירת מסביב. בנוסף, מטרת הפיקוח היא לבדוק שהבית נבנה בסטנדרטים אותם אנו מבקשים לקבל ושהקבלן עומד ביעדים מבחינת לוח הזמנים. המפקח אחראי על איכות עבודתם של כל בעלי המקצוע בתחומים השונים ושכל בעל מקצוע ממלא את תפקידו נאמנה, שהכל עובד לפי ההנחיות ושאין ליקויי בנייה. בסופו של דבר, תפקידו של מפקח הבנייה הוא לדאוג שאכן נזכה להגיע לבית החלומות שלנו בראש שקט. 

מה נכלל תחת האחריות של פיקוח בנייה?

מפקח בנייה אחראי על כל תהליך בניית הבית החל מהבסיס הראשוני שלו עוד קודם תחילת הבנייה עצמה. בשלב הראשון הוא לוקח חלק בתהליכים הביורוקרטיים הראשונים של הגשת טפסים ובקשות, לאחר מכן התהליך ממשיך באיתור קבלן, עריכת חוזה ובתוכו גם הגדרת אבני דרך וגובה התשלומים וליווי צמוד בתהליך הבנייה. המפקח מבקר באתר הבנייה החל מיציקת היסודות, על מנת לוודע שאכן הם יהיו איתנים וחזקים ועד הפינישים האחרונים של הבית. לבסוף כמובן הוא אחראי על הגשת טופס 4 שמאשר את הכניסה לבית. בנוסף, מפקח הבניה משמש כאיש הקשר בין הקבלן למתכננים השונים, הוא אחראי על פתרון כל הבעיות המתעוררות לאורך כל התהליך ולמעשה משמש כאוטוריטה הראשית בכל מה שקשור לתהליך ואיכות הבנייה.

כיצד בוחרים מפקח בנייה?

אין שום הכשרה ספציפית למפקחי בנייה. לרוב אלו מהנדסים, הנדסאים, מנהלי פרויקטים מוסמכים שעברו הכשרה בניהול פרויקטים בבניה, אדריכלים בעלי ניסיון ביצועי בשטח או קבלנים רשומים שצברו מספיק ידע במהלך שנות העבודה הרבות שלהם והחלו לעסוק בפיקוח ולכן לא ניתן למעשה למצוא את פרטיהם באתר משרד העבודה והרווחה. אבל ישנן דרכים אחרות לבחור מפקח שיתאים לכם.

הדרך הראשונה היא כמובן על ידי קבלת המלצות. אפשר להתייעץ עם חברים, משפחה או מכרים שכבר עברו את התהליך. כמו כן כמובן ישנה אפשרות לבדוק ברשתות החברתיות את ההמלצות וחוות הדעת שהגולשים נותנים למפקחים ששירתו אותם.

דרך נוספת לבחור היא על ידי פניה יזומה למפקח בניה המופיע בפרסומים השונים ולהתרשם מעבודות וחוות דעת של לקוחותיו הקודמים על אופן הניהול, זמינות הביקורים באתר, מענה לשאלותיהם ולבסוף, האם איכות הבנייה לשביעות רצונם? 

מהן העלויות של פיקוח בנייה פרטי?

למפקח ישנו תפקיד חשוב מאוד ועיקרי בכל תהליך הבנייה ולכן לרוב גם העלויות יהיו בהתאם. אולי בהתחלה המחירים ישמעו לנו גבוהים לכיס הפרטי שלנו אך למעשה מפקח בנייה יכול למנוע טעויות בתהליך הבנייה של הבית שעלולות לעלות לנו כסף רב בעתיד ולכן בראייה למרחק נוכל לראות שהמחיר בהחלט שווה ומשתלם לנו. 

המחירים משתנים בהתאם לתהליך הליווי אותו אנחנו מבקשים. טווח המחירים נע בין 8,000 ש"ח כאשר המפקח מגיע רק פעמיים בשבוע לאתר הבנייה ועד 17,000 ש"ח כאשר במצב כזה אנו מקבלים ליווי צמוד מתחילת התהליך כאשר עוד מכינים את התוכניות וכן ליווי יומיומי באתר הבנייה. 

הכותב: חזני פרויקטים

עידן חזני, אדריכל ומפקח בניה בחיפה והצפון

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here