סוגי פרגולות ואופן בחירתן

0
2322
סוגי פרגולות ואופן בחירתן
באדיבות BWOOD

פרגולות הפסיקו מזמן להיות אך ורק רכיב המספק פתרון הצללה לאזורים שונים בשטחי חוץ. במשך הזמן הפכו הפרגולות להיות אלמנט עיצובי בחללי החוץ של הבית שמשלים ומוסיף לעיצוב הגינה, המרפסת או החצר.

פרגולות הן דרך מצוינת ליצור אווירת עושר, יוקרה וסגנון במחירים נוחים. הפרגולות מספקות כיסוי למגוון סוגי אזורי חוץ, לרוב דקים, גינות ושבילים. הצרה היא שגינות ודקים אינם מגיעים באותו גודל ובאותה צורה ולכן יש צורך בתוכנית לבניית הפרגולות בכדי שהתקנת הפרגולה תהיה היעילה ביותר עבורכם. בין אם אתם מעוניינים שהפרגולה תכסה את כל השביל או הדק או לא, זו החלטה שעליכם להחליט לפני בניית הפרגולה, בשלב של תוכנית הפרגולות. רעיון נוסף לפרגולות הוא בניית הפרגולה בגינה ובכך לתחום אזור אחד בגינה ולעצב אותו עפ"י סגנונכם האישי.

תוכנית פרגולות לדקים ושבילי גישה

ישנם אנשים המעדיפים להתקין פרגולות חלקיות ובכך לאפשר לאור השמש להיכנס הביתה. פרגולות קטנות יותר עולות גם פחות ולכן לעיתים עדיפות. הדרך הטובה ביותר להחליט איזה פרגולה לבחור היא להתייעץ עם קבלן מורשה ולהחליט איזה סוג פרגולות עדיף לכם בכדי לגרום לגינה או לדק סינטטי שלכם להראות הטוב ביותר. לשבילי גישה ארוכים עדיף לעיתים לבחור במספר פרגולות קטנות ולא באחת ארוכה. ברגע שתדעו מהו עיצוב הפרגולות המועדף והיעיל ביותר עליכם, תצטרכו לבחור בחומר שממנו עשויה הפרגולה.

פרגולות עץ

הפרגולות השכיחות ביותר בשנים האחרונות במגוון רחב של סוגים, מרקמים ועיצובים. פרגולות עץ משתלבות באלגנטיות בחללי החוץ ומשרות אווירה חמה וביתית. מעבר למראה האלגנטי שהן יוצרות, יתרונן הגדול שלפרגולות מעץ הוא הגמישות הרבה בשילוב אלמנטים עיצוביים נוספים על הפרגולה: ניתן לתלות על הפרגולה עציצים, לשלב בה מדפים, ספסלים, מנורות ושאר חפצי נוי. כמו כן, פרגולות עץ ידידותיות לסביבה ואף ניתנות לבניייה עצמית עם מגוון חנויות המציעות ערכות עץ לבנייה בגדלים ואורכים שונים.חסרונן של פרגולות עץ הוא הצורך בתחזוקה תקופתית של חידוש צבע, שימון וחומרי טיפול נגד מזיקים.

פרגולות אלומיניום

פרגולות העשויות אלומיניום הן זולות יותר מאלו העשויות עץ, קל יותר לתחזק אותן, הן לא יחלידו ולרוב הן עמידות כמעט לחלוטין בפני מזיקים. כמובן שחסר לפרגולות אלומיניום את הסגנון הכפרי של פרגולות עץ, אך ניתן לצבוע את פרגולות האלומיניום בצבע ההופך אותן לדומות לפרגולות מעץ, מה גם שהצמחים המטפסים שגדלים על הפרגולות לרוב מכסים את הפרגולה כך שלא ניתן כמעט לראות ממה היא עשויה. ע"י הוספת שכבת אבקה, ניתן לשמר את גימור הצבע ובכך להפוך את פרגולות האלומיניום לבלתי ניתנות להריסה ולהאריך את משך חייהם לתקופה בלתי מוגבלת.

פרגולות ויניל

אחת האלטרנטיבות הכמעט יחידות לפרגולת אלומיניום היא פרגולות העשויות ויניל. פרגולות ויניל דורשות אפילו פחות תחזוקה מפרגולות אלומיניום, אם זה בכלל אפשרי. אף ניתן למצוא חברות המייצרות פרגולות אלומיניום וויניל הנותנות אחריות לכל החיים על פרגולות אלו.

ויניל הוא חומר גמיש יותר מאלומיניום והוא נותן מגע רך יותר הדומה יותר לעץ. לרוע המזל, מבחר הפרגולות העשויות ויניל הוא קטן יותר מבחינת הצבעים והטקסטורות מאשר מבחר הפרגולות העשויות אלומיניום. במילים אחרות, במידה ותרצו לדמות את מראה העץ של פרגולות עץ, לכו על פרגולות אלומיניום, אך אם תרצו לדמות את המגע והטקסטורה של פרגולות מעץ, לכו על ויניל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here