פתרונות הצללה לגינה, למרפסת או לחצר

0
2189
פתרונות הצללה לגינה, למרפסת או לחצר
באדיבות אמיר פרגולות

שמשיות – זוהי עדיין האופציה המועדפת להגנה מפני השמש, לשמשיות הפשוטות ביותר יש עמוד במרכז שממנו נפתחת השמשייה.

גרסה אחת היא שמשיה נתמכת על עמוד צידי. שמשיות אלה הן אופציית הצללה יציבה כאשר מחברים אותן לבית או למסגרת הדק, ואין להן עמוד מרכזי המפריע בעיניים. חלק משמשיות אלה מסתובבות בכדי להעניק הצללה טובה יותר ואפילו יכולות לשמש כסוכך או גגון המצל את פנים הבית. רק לאחרונה הפכו שמשיות עם עמוד צידי לפופולריות כיוון שלא היו דגמים רבים לבחור מביניהם, אך כיום כבר יש מגוון שמשיות רב יותר.

חומרי השמשיות כיום עמידים יותר בפני מזג האוויר אף יותר מויניל או קנבס. החומרים הנמכרים ביותר הם אלו הארוגים עם חוטים אקריליים, בעלי 98 אחוזים הגנה מפני קרני UV, עמידים בפני טחב ושאינם דוהים וכן אריגים עם שלוש שנות אחריות ויותר. העמודים עליהם עומדות השמשיות גם הם הופכים למסוגננים יותר וידידותיים למשתמש וחלקם אף מונחים על משטח בעל גלגלים.

סגנונות ומחירי ההצללה בשמשיות נעים בין "שמשייה בסיסית" אותה ניתן למצוא בחנויות הגדולות או חנויות לחומרי בניין, ועד לגרסאות ברמה גבוהה יותר היכולות להגיע למאות ואף לאלפי שקלים.

סוככים – מספקים הצללה בגינה או במרפסת, שומרים על קרירות הבית ומגנים על השטיחים והריהוט מפני דהייה בשמש. מחקרים גילו שבתים עם הצללה בסגנון של גגונים או סוככים חסכו בשימוש במיזוג אוויר ובכך חסכו מאות שקלים.

גגונים או סוככים אינם כבר רק אותם סוככים מפוספסים הנפתחים באופן ידני עם ידידת שיש לסובב. ההתקדמות בטכנולוגיה, כגון מערכות המופעלות בחשמל, הופכת את ההצללה לקלה ונוחה. בחלק מהסוככים יש גלאי רוח או אור הגורמים לסוככים להיפתח או להיסגר באופן אוטומטי. מסגרות אלומיניום או ויניל יציבות יותר ומגוון בדים ואריגים לבחור מהם גם הם מוסיפים ליעילות ולאטרקטיביות אפשרות הצללה זו. ניתן לבחור סוכך או גגון העשוי מאריג, קנבס, בד אקרילי או אלומיניום, המחזיק מעמד אפילו עד 20 שנה.

סוככים נייחים, הנשארים פתוחים במשך כל ימות השנה עולים כמה אלפי דקלים (ועד עשרות אלפי שקלים). ישנם דגמים הניתנים להורדה שאותם ניתן לאחסן בימות החורף והגשמים, אך הם עולים כמעט כפול מהסוככים הנייחים.

לצורך הצללה ניתן לבחור בין סוככים וגגונים קיימים, או לבחור באפשרות היקרה יותר, אך הייחודית יותר של הזמנת סוכך העשוי לפי הזמנה. היתרון של סוככים לפי הזמנה הוא ברור, הם יתאימו בדיוק לסגנון הבית ולגודל הנדרש.

אפיריון הצללה – לא עוד רק לצד הבריכה, ניתן להעמיד סוככים אלו שאינם מחוברים לבית בכל מקום בקלות יחסית ובמחיר נמוך.

אפיריונים גדולים לרוב נפתחים עבור מסיבות, וניתן לפתוח אפיריונים קטנים יותר מעל שולחנות פיקניק, ערסלים או מיטות שיזוף. אפשרות הצללה אחת שנחשבת למאוד אופנתית היא מיטת שיזוף אליה מחובר אפיריון. כיום ניתן לראות אפיריונים בעלי גג העשוי כמו סכך גם מחוץ לארצות טרופיות, וניתן להשיגם כשמשיות או סוככים גדולים יותר.

מפרשי הצללה – מתקני הצללה אלה הם הצעקה האחרונה וקשה יותר לפרוש אותם מאשר את השמשיות, אך יופיים האדריכלי שווה את המאמץ. מפרשי ההצללה מחוברים לבית והם באים בצורת משולשים או ריבועים, ופעולת ההצללה שלהם זהה לזה של גגון. ניתן גם לחברם מעצים או עמודים כך שיספקו הצללה על המרפסת, הגינה או אפילו הבריכה.

ניתן להשיג אפקט דרמטי ע"י תליית ופרישת מפרשי ההצללה בזוויות שונות, בשילוב צבעים או לסדר כך שיחפפו ביניהם. ניתן להשיג את מפרשי ההצללה במגוון גדלים, צבעים וסוגי בדים.

פרגולותפרגולות אלומיניום באשדוד נחשבות לפרקטיות ובעיקר, מעוצבות. הפרגולות הפכו עם השנים לפתרון הצללה פונקציונאלי ודקורטיבי המקשר ונותן המשכיות בין חלל פנים הבית לבין חלל החוץ.

'פרגולה' הינה שם כללי לכל פתרון הצללה בחלקו החיצוני של הבית, הבנוי על עמודים אנכיים התומכים בקורות אופקיות ויחד מספקים חיפוי וקירוי חלקיים.

ניתן לבנות פרגולות מסוגי חומרים שונים כגון עץ, אלומיניום, P.V.C, מתכת, אבן ואף ניתן לשלב בין החומרים.

ניתן לבנות פרגולות בעיצובים רבים ומגוונים, אך קודם כל חשוב להגדיר את מטרות הפרגולה אותה מעוניינים לבנות. מעבר להתאמת הפרגולה לעיצוב הגינה, המרפסת או הגג, עיצובים וחומרים מסויימים יפיקו יותר צל מאחרים, חלקם יתרמו לקירור הבית בימים חמים ע"י חסימה של קרני השמש ויש פרגולות שאף עלולות לחסום את קרני האור באופן שתיווצר האפלת יתר.

בשלב הראשוני, חשוב לתכנן נכון את פתחי הפרגולה ואת הכיוונים באופן שיאפשרו אור, שמש וצל במקומות הרצויים.

פרגולות עץ ישרו אווירה חמה ורגועה. העץ משתלב נפלא כחלק מעיצוב הגינה או המרפסת, ניתן לבחור קורות ומשטח הצללה עם פתחים צפופים או רחבים בהתאם למידת ההצללה הרצויה ושילובן של פרגולות עץ בנוף החיצוני משתלב באופן טבעי ואלגנטי. חסרונן של פרגולות העץ הוא התחזוקה. יש לצבוע אותן כמעט מדי שנה על מנת לשמר את צבען, הן חייבות לעבור תהליך שימור נגד מזיקים ומומלץ להגן עליהן מפני גשם ומים ישירים.

פרגולות אלומיניום – פרגולות שתפסו תאוצה בשנים האחרונות בעיצובים ובצבעים שונים, חלקם אף מתקבלות במראה של פרגולות דמוי עץ. פרגולות אלומיניום איכותיות אינן דורשות תחזוקה רבה מעבר לנקיון אחת לתקופה וחידוש צבע אחרי מספר שנים. חסרונן של פרגולות אלומיניום לעומת העץ האוורירי הוא שהן ממתכת ועל כן מוליכות יותר חום.

פרגולות פי. וי. סי (P.V.C – (P.V.C הוא חומר העשוי מגומי חזק בצפיפות גבוה המבטיח עמידות לאורך שנים ארוכות. פרגולות פי.וי.סי הינן בהירות ועל כן לא קולטות חום רב. כמו כן, פי. וי .סי הוא חומר מבודד שלא מעביר חום ולא נזקק לתחזוקה וצבע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here