משפצים את הבית? וודאו שיש לכם כיסוי ביטוחי מתאים

0
1719
משפצים את הבית? וודאו שיש לכם כיסוי ביטוחי מתאים
מקור pixabay

תחום השיפוצים הביתיים בהחלט תופס תאוצה וזאת בעיקר תודות לרשתות החברתיות השונות כגון פייסבוק, יוטיוב ופינטרסט אשר מאפשרות לשתף את הקהל הרחב הן בתוצאה הסופית של השיפוץ והן בהדרכות והסברים כיצד לשדרג את הבית בקלות.

במידה וגם אתם חובבי התחום של "עשה זאת בעצמך", חשוב שתהיו מכוסים בעזרת ביטוח תאונות אישיות המתאים לעבודות מזדמנות ברחבי הבית שכן, אולי תצליחו לחסוך כמה שקלים על בעל מקצוע אך אתם יכולים להיגרר לעלות ונזקים בריאותיות.

למה שארצה להיות מבוטח? מהו הסיכון באמת?

כמעט כל אדם אשר עוסק במלאכה כלשהי במסגרת תחביב אינו מחשיב את עצמו כאדם שנמצא בסיכון להיפצע, משהו בקטגוריה "תחביב" גורם לאנשים לחשוב שהסיכונים אינם מוחשיים בדומה לבעלי מקצוע אשר עוסקים במלאכה באופן שוטף.

התחום הפופולרי ביותר בענף ה"עשה זאת בעצמך" הוא נגרות, אינספור אתרי אינטרנט מלאים בתרשימים והסברים כיצד לבנות כמעט כל דבר בבית בעזרת עץ אורן, קורות עץ נוחים לעבודה ותחזוקה. אך יחד עם זאת, תחום הנגרות מצריך עבודה עם מסור חשמלי, מקדחות ומברגות ועוד שלל כלי עבודה חשמלים וחדים במיוחד.

בנוסף לכלי העבודה הללו ישנם אלמנטים נוספים אשר מגבירים את הסיכון כגון: עבודה בגובה, חומרים מסוכנים ועוד.

אדם אשר אינו מוסמך בתחום הנגרות אינו בקיא בדקויות הדרושות על מנת לשלוט בצורה מלאה בכלי העבודה שלו ולשמור על עבודה בטוח גם אם בסביבה של גובה או מצריכה שימוש בחומרים דליקים או מסוכנים.

את ההשוואה לנגרות ניתן להשליך על כל תחום, אינסטלציה, מכונאות רכב, חשמל ועוד. כמובן שאנחנו בעד שתעזרו באיש מקצוע מוסמך, אך במידה ובחרתם לעסוק באחד התחומים הללו כתחביב, וודאו שאתם רוכשים ביטוח מתאים.

איך הביטוח הזה יעזור לי?

אם כן, ביטוח תאונות אולי לא ישמור עליכם ברגע ניסור העץ אך במידה וחס וחלילה תקרה לכם "תאונת עבודה", תוכלו לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח בהתאם לנזק שנגרם לכם, אותו פיצוי יכול לשמש אתכם לטיפול רפואי בבעיה ובנוסף לכסות את עלויות המחייה שלכם בזמן שתעדרו מעבודתכם השוטפת.

נסביר, ביטוח תאונות אישיות מעניק פיצוי ידוע מראש עבור כל תאונה או פציעה שנגרמה לכם, זאת בהנחה שאינכם פועלים בסביבה מסוכנת מדי או אקסטרים.

גובה הפיצוי אותו תקבלו במקרה של פציעה תלוי בגובה הכיסוי שתבחרו לרכוש כבר במעמד החתימה על פוליסת הביטוח החדשה, חשוב למצוא את האיזון בין העלות החודשית לבין גובה הפיצוי שתקבלו, שכן זהו ביטוח שאנחנו ואתם צריכים לקוות שלעולם לא תצטרכו לתבוע.

אז למה הביטוח הזה חשוב דווקא לחובבנים?

שאלה מצויינת, נשתמש בדוגמא של הנגרות, במידה ואתם נגרים מקצועיים ומוסמכים, בוודאי שרכשתם מספר רב של ביטוחים מותאמים לתחום שלכם כגון: ביטוח אחריות מקצועית, אובדן כושר עבודה, חיים וכו'.

כלומר, במידה ונגר מוסמך נפצע במסגרת עבודתו, ייתכן שיוכל להכריז על אובדן כושר עבודה (אפילו זמני) כתוצאה מתאונה בעבודה וכך ליהנות מפיצוי כספי. אך אדם חובבן שאינו נגר במקצועו, יכול לתבוע אך ורק את הביטוח תאונות אישיות שלו, שכן הפציעה לא התרחשה במסגרת עבודתו.

יחד עם זאת, זהו היבט מאוד ספציפי של כיסוי ביטוחי בתחום התעסוקה ולכן לא נרחיב על מגוון הכיסויים הנדרשים לאותו נגר או כל בעל מלאכה שכן בחרנו להתמקד באותם חובבי "עשה זאת בעצמך"

איך קונים ביטוח תאונות אישיות וכמה זה עולה?

ביטוח תאונות אישיות ניתן לרכוש באופן ישיר אל מול חברות הביטוח השונות או בעזרת סוכן הביטוח שלכם, וודאו שאתם מבצעים השוואת ביטוחים אל מול הביטוח החדש, תופתעו אך לעיתים יש כיסויים חופפים שאפשר לבטל וכך לחסוך בעלות.

על מנת לתת מושג כלשהו לעלויות של ביטוח שכזה, נשתמש באדם בגיל 25+, אינו מעשן או עוסק בספורט אקסטרים למחייתו, פוליסת ביטוח בפיצוי בינוני עבורו אמורה לעלות כ-עשרות שקלים בודדים בחודש.

האם זה באמת כדאי?

הבעיה בביטוח תאונות אינו הכיסוי, המחיר או סוג הפוליסה שכן מדובר בסכומים נמוכים מאוד, במקרה של ביטוח זה, הבעיה היא דווקא הצרכנים אשר אינם מודעים לסיכון הכרוך בעשייה שלהם.

תחילה יש הרגשה שזאת רק פעם או פעמיים, שיפוץ קטן או בנייה של שולחן לחצר ושביטוח אמיתי צריך רק מי שעוסק בכך במשך שנים

כל תחביב שמתחיל בפעם הראשונה, יכול להיגמר באסון. ישנו קשר הופכי בין רמת המיומנות של אותו אדם לרצון שלו להיות מבוטח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here