כל מה שרציתם לדעת על רכישת דירה חדשה

0
1026
כל מה שרציתם לדעת על רכישת דירה חדשה

רכישת דירה חדשה הינה צעד משמעותי ובעל השלכות כלכליות ואחרות עבורנו. לכן, חשוב שלא להקל ראש ולבצע את הבדיקות הנדרשות על מנת לעשות רכישה נבונה המתאימה ליכולות הפיננסיות ולצרכים המדויקים שלכם.

שלב ראשון ברכישת הדירה: מיפוי הצרכים

קשה להפריז בחשיבותו של החלק הזה ברכישת דירה. זהו הצעד הראשון שאנו נוקטים. כיוון שאין משאבים בלתי מוגבלים לרכישת הדירה, עלינו למקסם את המשאבים שלנו כדי להפיק את מירב התועלת ממה שיש לנו. כאשר אנחנו רוכשים דירה עלינו להביא בחשבון את המטרות של הרכישה ואת הצרכים שלנו היום וכן את הצרכים העתידיים. כך למשל, זוג צעיר אשר מעוניין לרכוש דירת מגורים, צריך (לשאול את עצמו) ולהביא בחשבון שאלות, כגון האפשרות כי ייוולדו לזוג ילדים בעתיד. רכישת דירה היא התחייבות ארוכת טווח, ולכן עליה להביא בחשבון את הצרכים העתידיים שעלולים להיות לנו.

שלב שני: מיפוי משאבים

לאחר שהבנתם מה אתם צריכים, חשוב להבין מה אתם יכולים. זהו רק הצעד הראשון וברור כי הסכום שנוכל לגייס כרגע הוא רק הסכום ההתחלתי אשר בנוסף אליו נצטרך להשלים את הרכישה עם משכנתא. חשוב לציין, כי זה נכון ברוב המקרים, אולם יש כאן גם אספקט של בחירה: לעתים ישנן תכניות ממשלתיות לעידוד רכישת דירות בפריפריה וביישובים מרוחקים, כך שבחלק מהמקרים ניתן למצוא דירות במחירים נמוכים למדי, שניתן לרכוש מבלי להיעזר במשכנתא. זהו שיקול אחר שמשלב בין השלב הזה לבין השלב הקודם.

שלב שלישי: איתור הנכס

זהו השלב העיקרי של רכישת דירה חדשה. לאחר שמיפיתם את הסכום שתוכלו להפנות להשקעה ברכישת הדירה המסוימת בדקו את הנכסים השונים שבאים בחשבון. מדובר בשלב המשמעותי ברכישת דירה חדשה בו אתם נדרשים להביא בחשבון את כל הצרכים ולאזן את אלה מול המשאבים הפנויים. איתור דירה חדשה צריך להביא בחשבון את מכלול המאפיינים הדרושים לדירה מבחינת הצרכים וגם את המאפיינים של הדירה. מיקום הדירה משפיע במידה רבה על המחיר אך גם על האטרקטיביות של רכישת דירה במקום; קרבת הדירה לכבישים ראשיים, מצב הדירה: דירה חדשה מקבלן, יד שניה, משופצת וכיוצא באלה. רעש, קרבה לגני שעשועים, קרבה למרכזי בילוי, קרבה למוסדות חינוך ועוד – כל אלה משפיעים במידה רבה עם כדאיות הרכישה, בכפוף לרצונות והצרכים שלכם מהדירה.

נכון, דירה חדשה עדיפה מבחינת ההרגשה – להיות הראשונים לגור בנכס, אולם היא יכולה להיות יקרה שלא לצורך, והחיסכון שברכישת דירה יד שנייה יכול לשמש אתכם כדי להשיג מטרות אחרות שאחרת לא הייתם יכולים להשיג. כל אלה הן בחירות אשר תלויות בעיקר בכם ובמה שאתם רוצים ומצפים מהדירה שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here