תשתית לריצוף חוץ

2
5609
תשתית לריצוף חוץ

בבואנו לבחור ולהחליט על ריצוף חוץ לגינה או לחצר, יש להתחיל מבחירה והכנה של בסיס המשטח שהינו החלק החשוב ביותר בכל עבודת ריצוף.

בחירת ריצוף חוץ בגינה או בחצר אינו מסתכם רק בבחירה בין אבן טבעית או בטון. יש אפשרויות רבות בשוק, ולכל אחת יתרונות, חסרונות ודרישות משלה. בראש ובראשונה יש לבחון מהם הצרכים לאותו משטח מרוצף, כפועל יוצא מהשימוש שייעשה בו.

בסיס המשטח הוא החלק החשוב ביותר בכל עבודת ריצוף. כדי שהשטח המרוצף יחזיק ויראה יפה לאורך שנים, דרוש בסיס טוב ויציב.

ישנם שני סוגים של בסיסי ריצוף:

1. לוח בטון

2. חול דחוס ותשתית כביש.

אם כבר יש לך בסיס בטון אתה במצב מתקדם. הבסיס מוכן מראש, והברירה בידך בין הנחת מרצפות, ריצוף עץ, דשא וכו'. אולם, אם אין לך בסיס, חשוב פעמיים לפני שתיחפז להניח כזה. לפני הנחת הבסיס מומלץ לבדוק את תקנות המועצה המקומית היכולה לדרוש שאחוז מסוים משטח גינתך יהיה סופג מים. ברור ששטחים קשים כגון לוח בטון, לא יאפשרו למי גשם לחלחל דרכם ואז תוכל לבחור בריצוף דשא, חלוקי נחל, אבנים משתלבות, אבני טוף או פתרונות אחרים ללא בסיס ריצוף.

הכמות המרבית של שטחים קשים משתנה ממועצה מקומית אחת לשנייה – לכן מוטב שתתקשר למועצה שלך ותברר מהי התקנה המחייבת אותך. החדשות הטובות הן שאלו הן כל התקנות הנוגעות אליך. אין צורך בהגשת בקשה לפיתוח לעבודה מהסוג זה.

מרצפות יש להניח על בסיס בטון, בעוד ריצוף מניחים בדרך כלל על בסיס קרקע דחוסה, המורכב מחול המונח על תשתית כביש. הנחת סוג כזה של בסיס זולה יותר מיציקת לוח בטון.

בין אם מבצעים יציקת בטון או פיזור חול, עליך להכין את הבסיס באותו אופן, יהיה השימוש בשטח אשר יהיה.

יוצאים מכלל זה הם שבילי מכוניות, הצריכים לשאת משקל של כלי רכב.

בחירת מרצפות או ריצוף חוץ

עיצוב

בבואך לבחור מראה לריצוף שלך עליך לנהוג על פי אותם עקרונות כמו כל משימה של אדריכלות נוף ועיצוב גינות. הסתכל בסגנון הבית והגינה שלך וקח רעיונות עיצוב ממנו. לדוגמה, בית 'פדרציה' מלבנים אדומות מכתיב ריצוף בלבני חמר אדום, בעוד בית מודרני ילך טוב עם ריצוף בטון רחב. ניתן להשיג מרצפות וריצוף במגוון רחב של גדלים וצורות, ממלבנים קטנים ועד ריבועים גדולים. שוב, בחר במה שהולם ביותר את ביתך.

שימוש

לריצוף חוץ, עליך לבחור משטח שאיננו נקבובי ועמיד לכתמי אוכל וכתמים אחרים, ובמקרה של בריכה, שיהיה 'מוגן בפני מלחים'. אם המרצפות או הריצוף אינם 'מוגנים בפני מלחים' הם יפתחו ציפוי לבן במרוצת השנים.

כיום יש מבחר רחב של פתרונות וחטמרים לריצוף חוץ וניתן להתאים את סוג הריצוף לכל טעם וסגנון.

האם ניתן לבצע ריצוף חוץ באופן עצמאי?

ביצוע טוב ונכון של עבודת ריצוף בשטחי חוץ הוא הכרחי לעמידות הריצוף לאורך שנים. יש לזכור שההכנה והבסיס הינם החלק החשוב ביותר ובעל מקצוע מקצועי ומנוסה ידע ליצוק את בסיס הקרקע באופן הטוב ביותר.

לאחר הכנת בסיס הריצוף, המומלץ שיעשה ע"י רצף מקצועי, ניתן לשקול ריצוף עצמאי, בהנחה שיש לך ציוד וחומרים מתאימים וכן ידע מוקדם על אופן המלאכה. לפני ששוקלים ריצוף חוץ באופן עצמאי, קחו בחשבון עלויות כוללות, זמן, מקצועיות, אחריות ודאגות נוספות העלולות להתעורר בהמשך. כל אלה עלולים לעורר מחשבה שנייה לגבי כדאיות פרויקט הריצוף באופן עצמאי ופנייה לבעל מקצוע מיומן.

לעבודת ריצוף מקצועיות צרו קשר עם קבלן שיפוצים מוסמך בלבד על מנת שהעבודה תצא בצורה הטובה ביותר.

2 COMMENTS

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here