תכנון נכון של מערכות מיזוג ואוורור מציל חיים

0
58
קרדיט - Canva

בניינים בטוחים לשהותנו כל עוד הם מתוכננים ונבנים בהתאם לתקנות שונות של הרשויות להצלת חיים כמו רשויות כיבוי האש, מערכות חשמל ומים ועוד. אחת המערכות החשובות ביותר בימינו היא מערכת המיזוג ואוורור שקיימת במבנה משום שהיא לא רק מזרימה אוויר ושומרת על טמפרטורה אלא גם מזרימה אוויר לכל החדרים. אולם מה קורה כאשר פורצת שריפה? במקרים כאלה חיוני לשחרר את העשן כדי שאנשים יוכלו לנשום ולהיחלץ מהבניין ולשם כך נדרשת מערכת שחרור עשן שעומדת בתקנות החירום ומקבלת אישור מתאים מרשויות כיבוי האש וההצלה. מערכת כזאת יונקת את העשן ואת האוויר החם ומשחררת אותם החוצה כדי להגן על האנשים. ללא אישור תקינות מערכת שחרור עשן אי אפשר לאכלס בניין משום שמדובר בסכנת חיים וחייבים לעבוד עם יועץ כדי שיתקן מה שנדרש לקראת מתן האישור המיוחל. איציק נוריאל מהנדס מיזוג אוויר תכנון וייעוץ מייעץ ללקוחות רבים בשוק המוסדי והציבורי כדי לאפשר להם להתקין מערכות שחרור עשן ומערכות מיזוג שעומדות בתקנים המחמירים.

תכנון מערכות מיזוג ואוורור בשלב הבנייה

מערכות אוורור ומיזוג הן מערכות סמויות מהעין בדרך כלל ואנחנו מרגישים און רק בזכות העובדה שאנחנו נושמים בצורה תקינה אוויר איכותי ונהנים מטמפרטורה נאותה ביחס לטמפרטורה החיצונית. אלה הסיבות לכך שכל מי שבונה בניין חייב להיעזר בשירותי מתכנן מערכות מיזוג אוויר ושחרור עשן מוסמך בדרגת מהנדס, שיעבור על התכניות ויתקן את התיקונים שלו. תכנון מערכות כאלה מציל חיים בזמן שריפה או שחרור חומרים מסוכנים במפעלים או במעבדות, וקובע את איכות החיים של כל מי שגר בבניינים שבהם מותקנות מערכות חכמות ותשתיות מודרניות.

פינוי עשן נכון

מערכות של פינוי עשן מתווספות למערכות של גילוי והתרעה על עשן ואש שנמצאות היום במבנים רבים כדרישת החוק. מלבד בדיקת התקינות שלהן יש לתכנן אותן נכון כדי לינוק את העשן ולשחרר אותו בנקודות הנכונות כדי לאפשר לאנשים רבים להימלט מהבניין ולנשום אוויר ככל האפשר עד שייצאו ממנו בזמן שריפה. חיוני לבדוק אותם לפני מתן אישורים למערכות פינוי עשן ולתקן את הליקויים בהן כשזה מתבקש. איציק נוריאל מהנדס מיזוג אוויר תכנון וייעוץ עובד כבר שנים רבות עם לקוחותיו בתחומים שונים כדי להבטיח מערכות מתפקדות היטב שגם מצילות חיים במקרים רבים. זוהי המערכת שמצילה את החיים וגם מונעת אי נעימות בגלל אוורור לא נכון של הבניין כאשר עובדים עם חומרים שונים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here