חברת אלוני מעניקה : טיפים לעיצוב המרפסת

0
1464
צילום מאור מויאל

המרפסת  הביתית הפכה למעוז של פינוק אמיתי בין אם בהקדשת הזמן לעצמך ובין אם בבילוי עם חברים. אין תחליף לתחושת החוץ והאוורור ללא הצורך לעזוב את הבית.  

המעצבת ענת אגסי, מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני, מנדבת טיפים לעיצוב המרפסת:

  • הגדירו שימוש : 

בדירות קבלן שבונים היום נכללת מרפסת בגודל ממוצע של 12 מ"ר. אם תהיתם מה אפשר לעשות ב-12 מ"ר, התשובה היא המון, הכל תלוי בצרכים ובאורח החיים שלכם. יש מי שלא יוותר על סלון חיצוני לרביצה, יש מי שהמנגל יזכה במרפסת שלו למקום של כבוד, יש מי שיבחר להציב במרפסת שולחן גדול וכיסאות לאירוח, יש מי שיעדיף ישיבה לא פורמלית כמו נדנדות, ערסלים, פופים עמידים לחוץ או כורסאות נמוכות, יש מי שיהפוך את המרפסת לממלכת ילדים וישלב בריכת שכשוך בקיץ ושלל משחקים לצדה, ויש מי שירצה גם וגם. ראשית, הגדירו לעצמכם את השימוש שתרצו לעשות במרפסת שלכם. 

  • בחרו סגנון: 

בחירת החומרים מושפעת מהסגנון העיצובי הרצוי, הן לתשתית – הריצוף וחיפוי הקירות – והן לרהיטים ולאביזרים. חומרים כמו מתכת, אלומיניום וזכוכית, שגם עמידים בפני קורוזיה, משדרים מראה מודרני ופונקציונלי יותר, בעוד שעץ, במבוק, קש וראטן יאפיינו מראה כפרי. זה הזמן להחליט האם להתייחס אליה כחלק בלתי נפרד מהבית ולהמשיך את הקו העיצובי של פנים הדירה, או דווקא להפך – להתייחס למרפסת כאל ישות אוטונומית נפרדת, עם אווירה, אופי ועיצוב נבדלים .

  • הגדירו מתחמים :  

ריצוף יכול ליצור הפרדה ויזואלית בין הפונקציות השונות, או לחילופין ליצור חלל אחיד והמשכי. ניתן להגדיר אזור או חלל ייעודי במרפסת אשר ברצוננו להדגיש, במספר דרכים, כגון יצירת מסגרת בעזרת ריצוף בגוון קונטרסטי או לחלופין ביצירת תמונה אתנית בשימוש באריח בעל מראה ייחודי כדוגמת אריחים דמויי טראצו או אריחים מצוירים. ניתן כמובן ליצור את הגדרת האזורים גם על ידי שימוש בצמחייה וריהוט. 

 

פונקציונליות לצד אופי: 

 

עמדה של מטבח חוץ שהקיר שלה יהיה מחופה בחומר קל לניגוב ולניקוי תקל על התחזוקה ותשמר מראה מסודר; קיר מחופה עץ טבעי – בצבע זהה או שונה מזה שעל הרצפה – יתרום ליצירת אווירה של טבע, בייחוד אם תשלבו צמחייה שופעת, אופקית או אנכית (קיר ירוק למשל) קיר של בריקים או אבנים טבעיות יוסיפו אופי וקלאסיקה למרפסת שלכם, וכך הלאה…

  • החלק הכי דרמטי – ריצוף :  

שאלת הריצוף היא אולי הדרמטית ביותר בעיצוב המרפסת שלכם. אם תבחרו להמשיך את הריצוף של פנים הבית גם למרפסת, תוכלו ליצור אשלייה של גודל ואחידות הרמונית. חשוב לתת את הדעת על התאמה של החומרים לחוץ – לאקלים הישראלי, לשמש היוקדת, ללחות ולמליחות בקרבת החוף.

דק עץ טבעי– בחירה בדֶק עץ טבעי, המתאים לחוץ, היא בחירה מועדפת בעיני רבים, המבקשים להוסיף פיסת טבע משלהם בעיר. הטכנולוגיה כיום מאפשרת להתמודד היטב עם בעיות שהיו נפוצות בעבר כמו פיצוצים בעץ, התרחבות בשינויי טמפרטורה וכדומה. מבחינה ויזואלית יש לדק יתרון – ההתקנה נסתרת ולא רואים ברגים, כך שמתקבל מראה נקי, חמים וטבעי, גם בלב העיר הסואנת. 

אריחי גרניט פורצלן במראה עץ– זהו הפתרון לפרקטיים שבינינו. האריחים עמידים ואינם דורשים תחזוקה מיוחדת ויחד עם זאת מעניקים תחושה של עץ, ניתן להשיג אפילו במראה עץ משופשף, וינטג'י ושחוק. הם מתאימים לכל חללי הבית ואפשר לרצף ואף לעלות על הקירות ולהעניק טוטאל לוק מרשים לכל המרפסת.

אבן טבעית– מי שמרצף את ביתו באבן טבעית או בשיש, נוטה ליצור מראה אחיד הממשיך גם במרפסת. כך נוצר מראה שלם, נטול חיבורים ושינויים ומרשים .חומר טבעי זה מאפשר מגוון רחב של גימורים ועיבודים מדהימים אשר יכולים לשנות את מראהו לחלוטין, בין אם קלאסי, יוקרתי או כפרי. מגמה עכשווית בולטת בעיצוב היא שילוב ריצוף בעל אופי ומחוספס למראה ולמגע. חשוב מאד לבחור את העיבוד הנכון שימנע החלקה במרפסת.

ניתן לבחור בחלוקי נחל ליצירת מראה מעניין ולא הומוגני, יש מי שיעדיפו לרצף ואף לחפות את הקירות באבן טרוורטין בעלת הטקסטורה המחוררת, בבזלת שחורה או אפורה כהה, באבנים בעלות גוון צהבהב או אפרפר או בשיש לבן קלאסי עם גידים אפורים .

צילום אלעד גונן
צילום מאור מויאל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here