על מה צריך לשים לב, כאשר בוחרים מדרגות עץ לבית?

0
211
קרדיט: Canva

לפני הזמנת מדרגות עץ, עליך לדעת מאיזה עץ אתה רוצה את המדרגות. השוק המודרני מציע מספר עצום של סוגים, אך לא כל עץ מתאים למדרגות.
אלון, בוק או אורן, במה לבחור כדי להפוך את המדרגות לאמינות, אטרקטיביות מבחינה אסתטית ועמידות?

מאפיינים של סוגי עץ שונים

ראשית, החומר נבחר על פי מאפייני הביצועים של חוזק ועמידות, התלויים ישירות בצפיפות ובקשיות העץ. על פי מאפיינים אלה, החומר מחולק ל-2 קטגוריות עיקריות:

עצים רכים. קבוצה זו כוללת בעיקר אשוח ואורן. עץ כזה מאופיין בצפיפות נמוכה, שבגללה הוא מעובד בקלות, אך הוא אינו עמיד במיוחד בפני שחיקה. לכן, מומחים לא ממליצים להשתמש בעצים רכים עבור מוצרים שחווים לחץ מכני מתמיד. עדיף ליצור אלמנטים עזר או דקורטיביים מעצים אלו, למשל, מפלסים, מעקות וכו '.

עצים קשים. כדאי יותר לייצר אלמנטים נושאי עומס וחלקים אחרים נתונים לעומסים מכניים ושוחקים מעצים מסוג זה. יתרה מכך, ככל שהעץ צפוף יותר, כך המבנה יהיה עמיד יותר. מצד שני, חוזק גבוה דורש מאמץ ודיוק רב בעת עיבוד החומר, לכן, לייצור אלמנטים גימור, יותר מקובל מעצים רכים עם צפיפות יותר נמוכה. אגוז ואלון נחשבים למינים הקשים ביותר.

עמידות החומר ומראה האסתטי

הגורם השני המשפיע על משך חיי המדרגות הוא עמידות החומר בפני טמפרטורות קיצוניות ולחות גבוהה, המעוררת עובש ופטרייה. לכן, בעת בחירת סוג העץ המתאים ביותר למדרגות, יש צורך לקחת בחשבון תכונה זו של העץ כגון היכולת לספוג לחות.

חשוב גם לשים לב, העץ המשמש לייצור מדרגות צריך להיות בעל תכולת לחות של לא יותר מ 8-10%. חריגה מערך זה מובילה להידרדרות במאפייני החוזק של החומר.

חשוב לא פחות הוא המראה האסתטי של המדרגות, כי עיצוב של המדרגות הוא לעתים קרובות אחד המרכיבים העיקריים של פנים הבית. לכן, בעת בחירת עץ, יש צורך לקחת בחשבון מאפיינים כגון צבע ומרקם העץ.

חברת וירן תעשיות עץ מבית ויצמן

חברת וירן תעשיות עץ מבית ויצמן נמצאת בשוק הישראלי מעל 50 שנה ומוכרת סוגים שונים ואיכותיים של עץ. החברה מציעה לכם מגוון רחב של לוחות עץ במרקמים וצבעים שונים לעיצוב הבית שלכם. תגיעו למחסנים שלנו בנתניה ותקבלו יעוץ מלא מאנשי מקצוע שלנו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here