עוד לא עשיתם תמ"א 38?

0
1096
עוד לא עשיתם תמ
מקור freepik

אין עיר בארץ, שאין בה היום פרויקטים של תמ"א 38 או פינוי בינוי. מה שהחל כתוכנית לאומית לצורך חיזוק של יסודות של בניינים בפני רעידת אדמה, אלה שנבנו לפני שנת 1980, הפך לתמריץ כלכלי לחיזוק מבנים, עודד בעלי בתים לחזק את הבניינים בהם הם המתגוררים, כאשר היזם או הקבלן המבצע זאת, מקבל זכויות בנייה (בדרך כלל על גג הבניין). תמ"א זו מיועדת גם למבנים שאינם למגורים וזקוקים לחיזוק יסודות.

הרווח הגדול הוא של הדיירים והיזם. הדיירים מקבלים בניין משופץ, בדרך כלל גם מותקנת מעלית, גינה, חנייה. משפרים את חזיתות הבניין, צובעים ומטפחים את סביבת הבניין והיזם מקבל את הדירות אותן בנה על הגג.

תמ"א 38 מומלץ לעשות באמצעות חברה מלווה אשר תוכל לשמור על זכויות הדיירים, לדאוג לליווי משפטי ולעקוב אחר הפרויקט בכל שלביו.

פרויקט פינוי בינוי

פרויקט פינוי בינוי מיועד להריסה ובנייה מחדש של בניינים ושכונות מגורים שלמות. מדובר על בניינים ישנים מאוד שחיזוק היסודות לא יצלח בהם, ולכן הרעיון המרכזי הוא להרסם ולבנות בנייני מגורים חדשים במקומם. בדרך כלל יקבלו הדיירים תוספת של מטראז' בדירה כמחסן או מרפסות. הבניין יטפס לעוד כמה קומות והיזמים ירוויחו ממכירת הדירות הנוספות.

כאשר עושים פינוי בינוי מתרכזים גם בהחלפת התשתיות באזור, ויוצרים סביבה חדשה ומודרנית לטובת הדיירים ולטובת השכונה.

בהרבה ערים וגם בפריפריות יש היום פרויקטים של פינוי בינוי, המלווים ע"י חברת ניהול פרויקטים מתמחות בתחום אשר מלוות את הדיירים החל מתחילת הפרויקט ועד סופו.

מהי קבוצת רכישה?

לנוכח המחירים "השערורייתיים" של הדירות בארץ, ובעיקר באזור במרכז החלה לפני עשור מגמה חדשה של רכישת דירות, באמצעות הקמת קבוצת רכישה. מדובר על קבוצת אנשים שיש לה מטרה והיא לבנות יחד בניין מגורים על שטח שהיא רוכשת בעצמה, וכך היא חוסכת את פערי התיווך מול קבלנים ויזמים.

בדרך כלל נוהגות קבוצות רכישה לשכור את שירותיה של חברה מלווה ומפקחת כדי שתנהל את הפרויקט מול הקבלן המבצע, תוך שמירה על האינטרסים והזכויות של הדיירים. מעקב אחר קצב התקדמות הפרויקט, פיקוח הנדסי ופיקוח בנייה ועמידת הקבלן בלוח הזמנים של הפרויקט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here