ניהול פרויקטים בבניה

0
887
ניהול פרויקטים בבניה

כשמדובר על ניהול פרויקטים בבניה חשוב מאוד לבחור אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון רבים. הפרויקט מורכב מכמה וכמה שלבים שבכל אחד מהם חשובה מקצועיות כי כל טעות, קטנה ככל שתהיה יכולה להפיל את הפרויקט כולו. מכיוון שישנם צרכים בפרויקט כגון: חומרי גלם משתנים, שירותי פינוי עפר ואשפה ופועלי הבניה לכל צורך כזה יהיה איש מקצוע האמור לטפל בו ולמנהל הפרויקט צריך שיהיה ידע וניסיון על מנת לתפעל נכון את כל בעלי המקצוע. בין היתר על המנהל יהיה להקפיד על זמני העמידה ביעדים ועל חלוקת משימות נכונה ופתרון בעיות בכל תחום אותו דורש הפרויקט.

ניהול פרויקטים בבניה – מה נדרש מהמנהל

ניהול פרויקטים בבניה יוכל להתבצע על ידי מנהל בניה אשר אמור לעמוד =בכמה קריטריונים אשר בלעדיהם הוא אינו יהיה רשאי לעסוק בתחום.

  • בראש ובראשונה עליו יהיה להיות רשום במשרד הבינוי והשיכון אצל רשם הקבלנים.
  • התנאים המקדימים לקבלת אישור זה יהיו שעל המנהל יהיה להיות אדריכל או מהנדס רשום כחוק שיש לו לפחות שנתיים ניסיון מעשי בתחום הבניה. במקרה של מישהו בעל הכשרה כהנדסאי יהיה עליו להיות בעל ניסיון של 4 שנים לפחות. ואילו מישהו שהתחיל מתחתית הסולם במקצוע והתקדם במהלך הזמן יהיה חייב בניסיון של שש שנים לפחות.
  • על פי תקנות הבניה משנת 1988 ישנו תקנון סיווג הקבלנים בו ישנם חמישה דירוגים שונים. הרמות מתייחסות לכספים ותקציבים ולמעשה מגדירות את היקפי העבודה בהם יוכל לטפל בהם.
  • במהלך הזמן ועם צבירת הניסיון מנהל הפרויקטים עולה בהדרגה ברמות הסיווג וכך גם גדלים תקציבי העבודה בהם הוא יכול לטפל. כאשר מדובר בפרויקטים גדולים לרוב הם נעשים על ידי חברות ניהול פרויקטים המעסיקות מנהלים ברמת הסיווג הגבוהה ביותר ובעצם אינן מוגבלות בתקציב ובהיקפי הבניה בהם הן מטפלות.

לסיכום, ניהול פרויקטים בבניה חייב להיות מתוכן לפרטי פרטים כי כאמור כל שלב תלוי אחד בשני. לצורך העניין, קבלן הצבע אשר אמור לצבוע את הבניין לא יוכל להתחיל אם שלב הרכבת הגבס ואת קבלן הטיח וכו'… על כן, התנאים בהם אמור מנהל הפרויקט להיות בקיא ואחריות ביצועם הינה הכרחית להצלחת הפרויקט.

ניהול פרויקטים בבניה רק עם למומחים

חברת טופ בנייה היא חברה בעלת ותק של למעלה מ-40 שנה. אנו עוסקים בכל תחומי ענף הבנייה תוך כדי הקפדה על עבודה עם כוח אדם איכותי, מקצועי ואמין אשר לכולם תעודת קבל מורשה.

מנהל פרויקטים בבניה

מנהל פרויקטים בבניה זהו אולי התפקיד החשוב ביותר בפרויקט כולו. משלב התכנון, דרך הפיקוח על העבודה, בעלי המקצוע השונים ועמידתם בזמנים וכלה בפתרון בעיות העלולות לצוץ כמו בכל פרויקט מורכב. עליו להיות בעל כישורים, ידע וניסיון רבים שכן הוא אמור להיות בקיא בכל העבודות השונות אשר מצריך הפרויקט. מכאן נובע שגם הכשרתו של המנהל הינה תהליך מורכב רב שנים במהלכן הוא נוגע בכל התחומי הבניה.

התנאים להיות מנהל פרויקטים בבניה

כאמור, מנהל פרויקטים בבניה צריך לעבור מסלול הכשרה ארוך אך ישנן מספר דרכים דרכיהן אפשר להגיע לתפקיד הנחשק.
בראש ובראשונה במקרה של אדם בעל תואר בהנדסת מבנים או אדריכל וגם בעלי תואר שכזה עדיין יצטרכו ניסיון מעשי בתחום הבניה. במקרה השני אדם אשר הוכשר כהנדסאי יצטרך לעבור מסלול של ארבע שנים בניסיון מעשי בתחום ואילו אדם אשר התחיל לעבוד בתחום הבניה וצבר ניסיון של שש שנים גם יוכל להגיש מועמדות. כל אלו על מנת לקבל אישור ממשרד הבינוי והשיכון על מנת להיות קבלן רשום בפנקס של איגוד הקבלנים. עם זאת, על פי תקנון הבניה אשר פורסם בשנת 1988 ישנן חמש דרגות סיווג לכל קבלן. עם צבירת הניסיון הוא עולה בדרגות. הדרגות מתייחסות להיקף התקציבים אשר בהם הוא יכול לבנות. כך שאם לדוגמא שבדרגת סיווג נמוכה עם תקציב קטן הוא יוכל לבצע רק פרויקטים קטנים בעוד שרמה הגבוהה הוא יוכל לבצע פרויקטים גדולים עם תקציבים בלתי מוגבלים.

חשיבותו של מנהל פרויקטים בבניה

כפי שכתבנו בתחילה, על המנהל האחריות הבלעדית להצלחת או כישלון הפרויקט. המנהל נמצא בקשר מתמיד עם כל הספקים ואנשי המקצוע וכאמור אמון על כל שלבי הפרויקט, מתכנון הזמנים ושלבי העבודה שכן למנהל מנוסה ישנם הידע הניסיון על מנת לדעת מתי הפרויקט אמור להתחיל ומתי יסתיים על מנת לצמצם עלויות ולחסוך בזמן ומשאבים רבים. כמו כן, לאחר נקבעו הזמנים לעמידה ביעדים עליו יהיה לפקח שאותם אנשי מקצוע יעמדו בהם. כמו כן, הדבר אולי החשוב ביותר שמונח על כתפיו של המנהל הוא פתרון בעיות בזמן קצר ובמקצועיות לכן, לניסיון יש תפקיד מכריע בהצלחתו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here