מטרת ביצוע הביקורת בתהליכי הבנייה

0
122
קרדיט - Canva

ביקורת למטרת ליקויי בנייה שונה מבדיקת בית לפני מסירת דירה וניתן לערוך אותה בכל שלב בתהליך הבנייה, החל משלב הביסוס ועד לסיום שלב המערכות. ביקורת ליקויי בנייה משרתת מספר מטרות ואינה משמשת כמסך משפטי בלבד. במקרים מסוימים, דוח הביקורת נועד לספק משוב לקבלן, במטרה לשפר את איכות עבודתו. ליקויי בנייה עלולים להתרחש בנכס או במבנה עקב גורמים כמו רשלנות מקצועית, תכנון לקוי, חומרי בנייה שאינם עומדים בתקן ואי ציות לחוקי הבנייה. יש לתקן ליקויים אלו באופן מיידי כדי למנוע סכנות בטיחותיות ולשמור על ערך הנכס. במקרים של דירות קבלן חדשות או בתים פרטיים, חוק המכר מטיל אחריות על הקבלן/ יזם על התיקונים.

חוות דעת של מומחה לליקויי בנייה

קבלת חוות דעת של מומחה לליקויי בנייה חיונית עבור כל מי שמחפש לרכוש דירה. באמצעות שכירת שירותים מקצועיים, אנשים יכולים להבטיח שהבניין עומד בהנחיות מקצועיות ובתקני בנייה מחייבים. מומחה בעל רקע הנדסי יערוך בדיקות יסודיות, מתן שקט נפשי וימליץ על פעולות מתאימות על סמך ממצאיו. הפופולריות של בדק בית עלתה משמעותית עם הזמן. בעבר, בדק בית לא זכה להכרה רחבה באזורים מסוימים, אך כעת הוא נתפס כצעד חיוני בעת רכישת נכס. על ידי קבלת מומחיות של אנשי מקצוע, ניתן לזהות ליקויי בנייה. לרבות בעיות פוטנציאליות שעלולות להוביל לנזק עתידי. כתוצאה מכך, לשירות זה תפקיד מכריע בקבלת החלטות מושכלות, ניהול הליכים משפטיים נגד קבלנים או בעלי נכסים, ובסופו של דבר הבטחת בטיחות הדיירים בבניין.

גילו רטיבות בנכס

רטיבות בנכס יכולה להתבטא כגלויה או נסתרת, וכתוצאה מכך לנזק ארוך טווח כמו קורוזיה באלמנטים מתכתיים, כתמי רטיבות, עובש ופטרת בקירות, סדקים במבנה הנכס ופגיעה בתשתיות, מערכות, רהיטים וציוד בתוך הנכס. על בעלי הנכסים לערוך בדיקת רטיבות מקצועית, בין אם מדובר בשירותי בדק בית, רכישת נכס יד שנייה או טיפול בבעיות רטיבות קיימות. איתור מקורות הרטיבות מאפשר תיקון מיידי של הבעיה תוך מזעור נזקים. זיהוי מקור הרטיבות מטיל אחריות על הגורם האחראי על תיקונים ונזקים, כמו למשל במקרה של דירות קבלן חדשות שהאחריות היא על היזם במהלך תקופת הבדיקה. בדורון סטרוד – בדק מבנים, תוכלו לקבל שירות מקצועי הן למטרות גילוי הרטיבות בנכסים והן לאיתור ליקויים נוספים. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here